【慊翻譯】James Arthur -Say You Won't Let Go 中英歌詞翻譯

Hello我是DD💁
這首歌是我在kkbox的排行榜聽到這首歌的
意外發現我很喜歡James的嗓音、調調
現在一直循環播放呢哈哈💜
立刻來看歌詞搭配音樂一起享受吧!

= Say You Won't Let Go =

I met you in the dark
我和你相遇在黑暗中
You lit me up
而你點亮了我的生命
You made me feel as though
你好像讓我覺得
I was enough
我已經是完美的
We danced the night away
我們跳了整晚的舞
We drank too much
喝了太多的酒
I held your hair back when
我撥起你的頭髮到背後
You were throwing up
當你正在反嘔時

Then you smiled over your shoulder
然後你轉頭微笑著
For a minute I was stone-cold sober
那一分鐘我徹底清醒了
I pulled you closer to my chest
我把你拉進我的胸膛
And you asked me to stay over
你問我要不要待上一晚
I said, I already told you
我說我已經說了
I think that you should get some rest
我想妳該多休息

I knew I loved you then
我知道我愛你
But you'd never know
但你曾不知道
'Cause I played it cool when I was scared of letting go
因為當我害怕放手時 我壓抑著快溢出的情緒
I knew I needed you
我知道我需要你
But I never showed
但我從不表現出來
But I wanna stay with you
但我想和你在一起
Until we're grey and old
直到我們白髮蒼老
Just say you won't let go
只要說你不放手
Just say you won't let go
只要說你不放手

I wake you up with some breakfast in bed
我準備了早餐在床上喚醒了你
I'll bring you coffee
我會煮咖啡給你
With a kiss on your head
並帶上甜美的親吻在你的頭上
And I'll take the kids to school
我也會帶孩子們上學
Wave them goodbye
看著他們揮手說再見
And I'll thank my lucky stars for that night
我也會謝謝我的幸運星給我那個美好的夜晚

When you looked over your shoulder
當你回頭看著我
For a minute, I forget that I'm older
那一分鐘我忘記我老了
I wanna dance with you right now, oh
我想現在和妳共舞
And you look as beautiful as ever
你看起來比以往更漂亮
And I swear that every day you'll get better
而我發誓每天讓你過得更好
You make me feel this way somehow
不知為什麼你讓我想到這些

I'm so in love with you
我深深的愛上你
And I hope you know
我想讓你知道
Darling, your love is more than worth its weight in gold
親愛的 你的愛比黃金還值得
We've come so far my dear
我們經歷了這麼多親愛的
Look how we've grown
如今我們變得堅強了
And I wanna stay with you
我想和你在一起
Until we're grey and old
直到我們白髮蒼老
Just say you won't let go
只要說你不放手
Just say you won't let go
只要說你不放手


I wanna live with you
我想和你一起生活
Even when we're ghosts
甚至當我們成為鬼魂
'Cause you were always there for me
因為你總是在我身邊
When I needed you most
當我最需要你的時候


I'm gonna love you 'til
我會愛你
My lungs give out
直到我無法繼續呼吸
I promise till death we part
我答應你直到我們死亡分開
Like in our vows
就像我們的誓言一般

So I wrote this song for you
所以我創作這首歌給你
Now everybody knows
現在大家都知道
That it's just you and me
就只有你和我
Until we're grey and old
直到我們白髮蒼老
Just say you won't let go
只要說你不放手
Just say you won't let go
只要說你不放手

Just say you won't let go
只要說你不放手
Oh, just say you won't let go
噢 只要你說不放手


有時候都想著身邊能有個像歌裡愛你的、和自己很契合的人有多好😕
能找到彼此相愛在一起的人真的很幸福
一定要好好珍惜身邊所愛的人..

有任何翻譯錯誤歡迎下方留言
我是慊莫,請期待下次的文章👐

留言

這個網誌中的熱門文章

【慊翻譯】Baby Ariel- Perf 中英歌詞翻譯

【慊翻譯】David Guetta ft Anne-Marie - Don't Leave Me Alone 中英文歌詞翻譯